HØYHØY
  • Hjem
  • Aktuelt
  • HØY-konferansen 2025
  • Om HØY
  • HØYs fora
  • Offentlige fagskoler
     
    HØYHØY
      • Hjem
      • Aktuelt
      • HØY-konferansen 2025
      • Om HØY
      • HØYs fora
      • Offentlige fagskoler

      Rapporter

      Styrende og rådgivende utredninger og rapporter

      NKR-rapporten

      • Kvalifikasjonar på ramme alvor: Evaluering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for livslang læring. NOKUT, 2023.
      Regjeringen.no 

      • Utsyn over kompetansebehovet i Norge (Meld. St. 14 (2022-2023))

      • Tid for handling: Personellet i en bærekraftig helse- og omsorgstjeneste (NOU 2023: 4)
      • Veier inn - ny modell for opptak til universiteter og høyskoler (NOU 2022: 17)
      • Med videre betydning - Et helhetlig system for kompetanse- og karriereutvikling i barnehage og skole (NOU 2022: 13)
      • Videre vekst og kvalitet - strategi for høyere yrkesfaglig utdanning (Plan/Strategi, 2021)
      • Fremtidige kompetansebehov III - Læring og kompetanse i alle ledd (NOU 2020: 2)
      • Lærekraftig utvikling - Livslang læring for omstilling og konkurranseevne (NOU 2019: 12)
      • Fagfolk for fremtiden - Fagskoleutdanning (Meld. St. 9, 2016-2017)


      Hvordan står det til i fagskolene?

      • Tilstandsrapport for høyere yrkesfaglig utdanning (Rapporter fra 2011 - 2022) 
      Kompetansebehovsutvalget 

      • Fremtidige kompetansebehov: Høyere yrkesfaglig utdanning for et arbeidsliv i endring (Temarapport 1/2022)
      Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse 

      • Framtidige kompetansebehov - et oppdatert kunnskapsgrunnlag (Rapport, 2022)
      HØY
      Copyright © 2025 Alle rettigheter reservert
      • Hjem
      • Ressurser
      • Kontakt HØY
      • Nettsideinfo
      •  
      •  
      •  
      •  
      •  
      •